لپ تاپ مایکروسافت سرفیس پرو تری مدل Microsoft Surface Pro 3 پردازنده i5 نسل چهارم هارد 128SSD


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399
بازدید : 1219
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس پرو تری مدل Microsoft Surface Pro 3 پردازنده i5 نسل چهارم هارد 128SSD

اتصال بدون دردسر

Woman in back of car on Surface Pro

 

نقد و بررسى تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 3

 

تغییر شکل سطح. آخرین Surface مایکروسافت نازک تر، سبک تر، محکم تر و حتی همه کاره تر از قبل است. آیا جهان سرانجام متوجه لپ تاپ مدرن شد؟

فقط هشت ماه پیش بود که Surface Pro 2 را مرور کردیم، که ما برای بسیاری از نقاط قوت خود به آن افتخار کردیم:تطبیق پذیری، عملکرد، نمایش و کیفیت ساخت، و قلم دیجیتایزر آن شامل چندین نام است.

با این حال، ما چند نكته مهم  پیدا کردیم؛ در میان آنها مهمترین وزن سنگین، گرمای ناراحت کننده تحت بار و قیمت (به ویژه هنگامی که لوازم جانبی در نظر گرفته می شود). ما هرگز با صفحه کلید Type Cover دوست نداشتیم، با بازخورد محدود و حركت كليدى. در نهایت، هیچ سطحی تا به امروز یک دستگاه عالی برای استفاده در لپ تاپ نبوده که مطمئنا یک ویژگی بسیار مهمی برای هر چیزی است که جایگزین لپ تاپ می شود.

با توجه به این، ما از خودمان سوال می کنیم:چه چیزی باعث می شود سطحی کامل شود؟ در حالی که عملکرد بهتر همیشه یک پیشنهاد ارزشمند است، تبلت های هوشمندانه طراحی شده مایکروسافت همیشه با همتایان Ultrabook خود در آن بخش توانسته اند با هم رقابت کنند.

شاید یک تکامل بیشتر مفید باشد، که بیشترین کسری از مدل های قبلی را شامل می شود:یعنی قابلیت حمل و قابل استفاده بودن (با وجود قیمت گذاری). به این ترتیب، Surface Pro 3 با تماس با وزن 10٪ سبکتر، یک صفحه نمایش 1.4 اینچ مورب بزرگتر (با رزولوشن 33٪ با رزولوشن 3:2 نسبت به بوت)، و ارگونومی به طور کامل طراحی شده است.همه اینها، و هنوز یک عمر باتری بهتر، حتی با چیپ ست و پیکربندی یکسان، وعده داده است.به نظر ميرسد كه  خوب باشد درست است؟

برای تعیین این که آیا این مورد است، ما یک واحد بازبینی برای یک پردازنده Core i5-4300U ULV با 4 گیگابایت رم دوگانه و یک پیکربندی SSD 128 گیگابایتی به دست آورده ایم که در حال حاضر 999 دلار در هر اونس است.

ما همچنین پوشش نوع (130 دلار) را آزمایش خواهیم کرد، زیرا (البته اگر در بسته بندی قرار نگرفته باشد)، ما آن را باید یک وسیله ضروری برای (دوباره) یک دستگاه که به معنای جایگزینی لپ تاپ است، در نظر بگیریم. بیایید ادعايمان را تست کنیم.

 

كيس

 

-پوشش زیبا و محکم منیزیوم

-هنوز یکی از جديدترين طرح ها در اطراف است

-کیكستند هنوز بهترین است

 

جذاب. اعمال حرفه ای. مهم نیست که چگونه آن را توضیح دهید، Surface Pro 3 بدون شک بیانیه ای را ارائه می دهد. گرچه مایکروسافت نام تجاری VaporMg را کاهش داده است، هنوز هم همان پوشش منیزیم محکم به عنوان پیشینیان خود دارد، و در نتیجه، هیچ اشاره ای به انعطاف پذیری در دستگاه وجود ندارد.

در 810 گرم (در مقایسه با 915 گرم SP2)، این اندازه به اندازه کافی وزن دارد که از اولین لحظه از نگه داشتن آن در دست، شخص احساس خستگی می کند.

و عملکرد کاملا بی عیب و نقص است. از ظریف ترانزیستور اگزوز شکاف که محیط دستگاه را به پورت ها و دکمه های دقت متصل می کند، یکی از مهم ترین دستگاه های موجود در آن مدل است.اگرچه مطمئنا بیشتر از Surface Pro 2 قابل حمل است، ابعاد ممکن است در ابتدا شما را شگفت زده کند. در حالی که SP2 صفحه نمایش 10.6 اینچ 16:9 را نشان می دهد، SP3 در واقع یک صفحه نمایش بزرگتر 12 اینچی 3:2 را عرضه می کند.این به معنای یک مورد بزرگتر نیز هست –اما تنها از لحاظ سطح (بدون زاویه در نظر گرفته شده). SP3 از ابعاد H x W به 201.2 میلیمتر به 292.1 * 201.5 میلی متر (SP2:275 × 173 میلیمتر) برسد، اما ضخامت آن به طور قابل توجهی (35٪) به 9.1 میلیمتر (SP2:14 میلی متر) کاهش یافته است. در کل، حتی با وجود صفحه نمایش بزرگتر، حجم صدای آن به 19.5٪ کاهش می یابد. مایکروسافت این تظاهرات را با تبلت به نام “محصولی با ظاهری کوچکتر که تا کنون ایجاد کرده است”كه بسيار چشمگير است عرضه می کند.

این مورد به طور کامل طراحی شده است تا بتواند این تجدید نظرهای بعدی را تغییر دهد و اولین تفاوت عمده این است که رنگ سياه فلزى به خاکستری نقره ای که دقیقا شبیه iPad است تبديل شده. ما همچنین با یک طراحی کریستال جدید روبه رو هستیم که بسیار متنوع تر از قبل است.در حالی که Surface Pro و SP2 kickstands فقط چندین موقعیت مختلف را پشتیبانی می کند، Surface Pro 3 می تواند در هر زاویه ای از حدود 35 درجه به حدود 145 درجه برسد.

این کار را از طریق یک مجموعه بسیار سفت و محکم از لولاها انجام می دهد که بر اساس ارزیابی اولیه –تقریبا به نظر می رسد بیش از حد سفت و سخت است، به طوری که دستگاه به معنای كلى باز نمی شود .اما مطمئن باشید، این طراحی شده است، و کیکستند به اندازه هر بيت آن به اندازه بقيه ى واحدها بادوام است .

یک نوار کوچک از فلز تقویت شده که از طرف هر دو انتهای پایه کیبورد به سمت بالا و پایین حرکت می کند، ثبات و حفاظت بیشتری برای لبه های فلزی فراهم می کند، در حالی که آهنرباها با موقعیت مناسب ،در هنگام بسته شدن آن را به طور ایمن نگه می دارند. همه چیز یادآوری مداوم از مهندسی دقیق است که اين فناورى چشمگير مدرن توليد كرده است.

اگر یک منطقه وجود داشته باشد که تحت ستم جنبش ultraportable رنج می برد، آن نگهداری است. Surface Pro 3 هیچ پیشرفتی در این زمینه انجام نداده یا حتی تلاش نکرده است. آن را به همان اندازه غیر قابل باور است که تا به حال از نظر تعمیر یا ارتقاء مثل محصولات قبلى خود بوده.

در حقیقت، iFixit.com آن را 1/10 از نظر سنگينى در این زمینه (به اندازه SP2) رتبه بندی کرد، و تکنسین آنها حتی موفق به شکستن دستگاه در هنگام باز کردن آن شد.

و یکی دیگر از هشدارهای طراحی وجود دارد که هنوز هم مفهوم کلی:عملیات مبتنی بر لپ تاپ را فراموش کرده است. نوار فلزی فوق الذکر زمانی که قرص را روی یک سطح صاف قرار می دهد، به خوبی کار می کند، اما در لبه آن، انگار پاها را سوراخ ميكند . باز کردن کیبورد بیشتر این را اصلاح می کند، اما زاویه آن به سرعت برای کاربردهای معمول غیر عملی است. فرض كنيد شما نمیتوانید آن را تمام کنید.

 

Microsoft Surface Pro 3 مایکروسافت Surface Pro 2 و  Apple iPad Air

 

 

اتصال

در حوزه اتصال از Surface Pro 2 چندان تغییر نکرده است. صرفنظر از شکسته شدن قفل Kensington Lock، ما فقط می بینیم که بنادرپورت ها را جایگزین کردیم، با پورت USB 3 به سمت مخالف پرونده مجاور (اما به اندازه کافی فاصله از) مینی DisplayPort و اسلات میکرو SDXC پنهان کردن در زیر کیبورد (احتمالا جای بهتر برای آن بدون در نظر گرفتن که حفاظت بهتر برای کارت های که نصب شده باقی می ماند)

اگر چه Surface Pro 3 برای بهترین کار با دور جدید لوازم جانبی طراحی شده است (به وضوح، از آنجایی که ابعاد آن تغییر کرده است)، پورت docking تغییر نکرده است، بنابراین پوشه قدیمی شما هنوز هم کار می کند!

در یک یادداشت جانبی، ما دستگاه های ذخیره سازی USB 3 خارجی با Surface Pro 3 را آزمایش کردیم و دریافتیم که قدرت کافی برای کارکردن روی هارد درایو قابل حمل فراهم می کند و سرعت USB 3 آن به نسبت پائین است.

 

 

Related image

پایین:بندر ایستگاه متصل

چپ:3.5 میلیمتر ضبط صدا، دکمه تنظیم صدا

راست:پورت شارژ، USB 3.0، مینی DisplayPort، خواننده SDXC (نشان داده نمی شود؛ در زیر کیبورد)

بالا:دکمه روشن و خاموش كردن

Image result for microsoft surface pro 3

 

ارتباطات تبلت استوک سرفیس پرو 3 

Surface Pro 3 ماژول AVASTAR Wireless-AC 2×2 کنترل کننده شبکه ای با بلوتوث نسخه 4.0+HS را دارد. گزارش های زیادی از مشکلات این آداپتور وجود دارد، اما خوشحالیم که گزارش می دهیم که ما هیچکدام از آنها را با واحد بررسی تجربه نکرده ایم. ما سرعت اتصال (گزارش شده توسط سیستم عامل) و عملکرد واقعی، و همچنین قابلیت اطمینان، در زمینه های مختلف در آزمایشگاه ما در فاصله های مختلف از روتر ASUS RT-AC68U، و همچنین یک مدل TP-Link در حال اجرا OpenWRT را امتحان كرديم.

خط پایه ای که با آن مقایسه شده بود، Dell Latitude E7440 با اینتل Dual Band Wireless-AC 7260 نصب شده بود. ما خوشحال شدیم که میبینیم که هر دو دستگاه سرعت اتصال مشابهی را در همه مناطق تجربه کرده اند (هر دو گزارش و واقعی) و این قابلیت اطمینان  حتی پس از از سر گیری از خواب، زمانی که بسیاری از کاربران دچار مشکل بودند ايجاد شده.

تجربه مثبت ما ممکن است نتیجه حمل و نقل سطحی ما با یک نسخه بعد از سیستم عامل سیستم و درایور سیستم از قبلا در دسترس بود، اما ما نمی توانیم برای اطمینان بگویم. آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است که نسخه ی درایور  ما که واحد عملکردی ما نصب کرده است به شما ارائه شده است:15.68.3044.85.

اگرچه تنها پورت USB موجود را مصرف می کند، مایکروسافت یک نسخه جدید از Adapter Ethernet Surface   را به فروش می رساند که سرعت اتصال 1 گیگابیت در ثانیه را می گیرد …هرچند که برخی از جستجو ها گزینه های دیگر با امتیاز بالا را برای هزینه های پایین تر نشان می دهد.

 

Surface Pro 3 دارای دو دوربین است که هر کدام با رزولوشن 5 مگاپیکسلی، یکى در جلو و یکى در عقب برخورد می کنند. در مقایسه با دوربین های رزولوشن 720p با مدل قبلی، این ها برتر هستند، اما هنوز هم از کیفیت دوربین iPad Air یا بسیاری از تلفن های همراه دور هستند.

ما تصاویری از SP3 و یک نقطه (and-shoot) (Olympus XZ-1) مقایسه کردیم و متوجه شدیم که علاوه بر اختلافات آشکار در رزولوشن (10 مگاپیکسل در مقابل 5 مگاپیکسل در این مورد)، SP3 نیز شسته شده است –تکثیر رنگ و یک مورد بسیار شدید از انحراف کروماتیک در سمت راست 25٪ یا بیشتر از تصویر است .

 

لوازم جانبی و گارانتی 

علاوه بر ضمانت سخت افزاری  مهلت تست 10 روز در فروشگاه بهترین لپ تاپ برای شما ، Surface Pro 3 با دو چيز دیگر همراه است:یک آداپتور AC 36W و قلم Surface.

آداپتور برق متناوب 36 وات در مقایسه با اکثر مبدل های دیگر و Ultrabooks کم حجم است. وزن آن فقط 204 گرم است، هرچند که در بافت واحد خود، 25٪ از تبلت  ها تنها (و 20٪ از کل وزن حمل و از جمله نوع پوشش) است. این به طرز وحشیانه اى شامل یک پورت USB شارژ کامل برای دستگاه های دیگر نیز می شود!

 

قلم نورى

Surface Pen تازه طراحی شده است، با استفاده از تکنولوژی N-trig

Image result for microsoft surface pro 3 pen

قلم Surface که در جعبه قرار دارد یک تکرار تازه تجدیدنظر (همکاری با N-trig) است که به واسطه حذف سازگاری دیجیتایزر Wacom به صورت فعال به کار گرفته می شود (به عنوان یک نتیجه از پایین آوردن میزان صفحه نمایش برای پاسخگویی به هدف جدید).

این به این معنی است که باتری به  (یک AAAA دقیق است که شامل آن نیز می شود) نياز دارد. در قسمت بالای قلم نیز دو باطری 319 باتری کلید وجود دارد که دکمه ها را به طور جداگانه کنترل می کند. به عبارت دیگر قلم بدون آنها کار می کند، اما دکمه ها بدون آن كار نمی کنند.

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، سه دکمه در مجموع وجود دارد. دکمه های راست کلیک و پاک کن در نزدیکی نوک قلم (جایی که از طریق انگشت اشاره به راحتی قابل دسترسی هستند) پیدا می شود و دکمه بالا نیز در بالای صفحه قرار دارد. این دکمه سوم به ویژه مفید است، با این حال:با یک فشار تنها، آن را بیدار، و دستگاه راه اندازی ميشود.  OneNote به طور مستقیم، و با دوبار فشار، آن را یک تصویر به OneNote ارسال می کند. این علاوه بر بزرگ كردن باعث می شود توجه داشته باشید در Surface Pro 3 راحت تر از همیشه ميتوان بكار برد.

تکنولوژی جدید N-trigger به خوبی در آزمایش ما به رغم هر گونه نگرانی ناشی از مشخصات آن بر روی کاغذ، به اندازه کافی کار کرده است. به عنوان مثال، دیجیتایزرهای پیشین مبتنی بر Wacom مبتنی بر 1024 درجه از حساسیت فشار است، در حالی که N-trigger Surface تنها از 256 پشتیبانی می کند.با این حال، در عمل، به نظر می رسد غیر ممکن است متوجه تفاوت –و به طور کلی، رسم بر روی صفحه نمایش مي شويد،  احساس طبیعی تر، به خصوص بخاطر نادیده گرفتن لایه Wacom (که پانل ال سی دی را نزدیک به نوک Surface Pen به ارمغان می آورد)، و به همین ترتیب تا فاکتور فرم عالی و ارگونومی طراحی قلم اصلاح شده.

قلم همچنان هنوز هم از حرکت شناسی پشتیبانی می کند، هرچند تاخیر کمتری در مکان  نما در مقایسه با لمس کردن جسمی روی صفحه به منظور رسم است. دومی بدون تاخیر قابل ملاحظه ای رخ می دهد و حتی بهتر از قبل در Surface Pro 2 اتفاق می افتد.

 

 

Surface Pro 3 نوع پوشش

Image result for microsoft surface pro 3

-آخرین نوع كاور…

–با سهولت متصل می شود

 

به استثنای توانایی قدرتمند برای اجرای کامل، 64 بیتی ویندوز 8.1، بزرگترین مزیت Surface Pro 3 در مقایسه با اکثر تبلت های قابل مقایسه دیگر، جفت شدن بدون درز با Cover  Type نامحدود است.

مشکل این است که مایکروسافت به نظر می رسد این واقعیت را نادیده گرفته است که این لوازم جانبی جزء مهمی از فروش Surface Pro 3 است.

گرچه واحد بررسی ما در حال حاضر دارای برچسب قیمت 999 دلاری است، اما Type Cover در جعبه گنجانده نشده است. بدون آن، Surface Pro 3 اساسا یک تبلت 12 اینچی با سیستم عامل ویندوز 8.1 است و دارای مزایای قابل توجهی در مقایسه با برادران(محصولات) مشابه آن است.

بدست آوردن  130 دلار اضافی به شما پیشنهاد می شود که به نظر می رسد به اندازه کافی زياد است اما اشاره به این واقعیت است که کل پول جیب را 1130 دلار MSRP  به ارمغان می آورد. با توجه به درجه بندی ضمنی آن، حتی ارزان ترین پیکربندی Surface Pro 3 نیز تقریبا 930 دلار است.

در قسمت سمت چپ، نوع پوشش در وزن 298 گرم و 43 گرم سنگین تر از نسخه SP2 است. این وزن کل SP3 را با پوشش نوعی به وزن 1.108 کیلوگرم (در مقابل 1.17 کیلوگرم در SP2-فقط 62 گرم کمتر) به ارمغان می آورد.

همراه با وزن آداپتورهای AC، که به وزن کل حمل و نقل 1.312 کیلوگرم برای SP3 در مقابل 1.42 کیلوگرم برای SP2 می افزاید یا به عبارت دیگر، تفاوت 108 گرم.

 

دستگاه های ورودی تبلت استوک سرفیس پرو 3 

 

صفحه کلید

Image result for microsoft surface pro 3

 

-صفحه کلید عملا با كاور Type 2  یکسان است

–از سوی دیگر،صفحه لمسی،بزرگتر و بسیار بهتر است

 

بیایید یک بار دیگر به ادعای جایگزینی نوت بوك بازگردیم:در حالی که ما دوست داریم تا چنین امضای گسترده ای را ارائه دهیم، ما دریافتیم که نوع پوشش برای همه شایستگی ها و پیشرفت های طراحی آن، به سادگی به چالش هایی مانند convertibles در جایگزینی نوت بوک معتبر است.

درست است که به طور مستقیم به برخی از بزرگترین کمبود صفحه کلید دیگر تبلت ها اشاره می کند:آن را سبک وزن و قابل حمل، آن را به عنوان یک مورد دو برابر، کلید های فیزیکی، نور پس زمینه، و بسیار آسان برای اتصال و جداگانه است. این آخرین تکرار نوع cover  حتی می تواند به صورت مغناطیسی (به صورت اختیاری) نصب شده باشد، بنابر تجربه كسب شده راحت تر تایپ می شود که نزدیک به صفحه کلید است.بدون شک بهترین تکرار پوشش Surface Pro Type تا به امروز است و واقعا دشوار است که ببینیم که چگونه می تواند با توجه به محدودیت های یکپارچگی پرونده، بیشتر بهبود یابد.اما علیرغم تمام این مثبت ها، هنوز هم نمی تواند چیزی واقعی را مطابقت دهد. صفحه کلید 90٪ از عرض کامل است (تنها فداکاری ها خوشبختانه به شکل کلیدهای محیط trimmed در طرف چپ و راست قرار می گیرند)، که یک واریانس است که به ندرت دقت تایپ کردن یا راحتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این حال، عدم وجود یک کانتور باعث می شود متفاوت (کلید کاملا جدا از چند علامت برجسته در کلید های خانه)باشد، و طراحی فاصله کمی بین کلید، که نتیجه (حداقل در ابتدا) بسیار بالاتر بروز اشتباهات بود. حركت کلید نیز (به طور قابل پیش بینی) خیلی کوتاه است، هرچند بازخورد و نیروی اعمال هر دو راحت هستند.

کلید های arrow به صورت زیر اجرا می شوند آنها هیچ نشانه های فیزیکی برای کمک به افتراق آنها ندارند و کلید های نیمه بلند / بالا برای کار به چالش کشیده می شوند.

شکایت نهایی ممکن است به نظر کوچک بيايد، اما در واقع بسیار قابل توجه است. صداى صفحه کلید بلند است، به ویژه هنگامی که آن را به مغناطیسی وصل می شود. هر ضربه زدن به کلید یک clack توخالی تولید می کند، حتی زمانی که سکته های نور اعمال می شود.

مشکل این است که تا حدودی کمتر قابل توجه است زمانی که cover بر روی سطح است ، اما هنوز دو برابر سر و صدای تایپ کردن یک صفحه کلید نوت بوک معمولی را دارد. این می تواند یک مشکل واقعی در جلسات یا کلاس هایی باشد که در آن جو نسبتا آرام است.

 

صفحه لمسی

صفحه کلید Surface Pro 3 ممکن است کوچک باشد، اما این اولین نسخه ی واقعی قابل استفاده است. با تشکر از افزایش اندازه عمودی تبلت بر روی پیشینیان خود، فضاى بیشتری برای فشار دادن در اين لايه  وجود دارد.

درست است که پانل صفحه نمایش با وضوح بالا باعث می شود که املاک و مستغلات روی صفحه نمایش را دشوارتر کند، اما ما به ندرت با شرایطی روبه رو هستیم که اندازه پد آن را یک گلوگاه بزرگ می داند.در عین حال،سطح آن صاف و آسان است ، و دکمه های یکپارچه کار بسیار بهترى را انجام ميدهد . حرکات یک مشکل هم نبودند. به طور کلی، این واقعا به خوبی انجام شده است.

ما در حال حاضر عمدتا تحت پوشش عملکرد صفحه نمایش چند نقطه ای ده نقطه در بخش سرپرس قرار گرفته ايم، اما خلاصه ارزیابی کلی، در برابر انتظارات صفحه نمایش لمسی مدرن است. سطح براق برای ورودی راحت است و حرکات به صورت طراحی شده تفسیر می شوند. ورودی ده انگشت همچنین بدون اتصال به کامپیوتر کار می کند.

Related image

نمايش

 

Surface Pro 3 دارای یک صفحه نمایش 12 اینچی براق 2160×1440 IPS است که به 216.33 PPI می رسد (در مقایسه با آن، در واقع نسبت به Surface Pro و PPI Surface Pro 2 از 207.82) پايينتر است.

این باعث می شود تا تراکم پیکسل به اندازه کافی برای تصاویر تیز و بدون درز مناسب تنظیم شود. همیشه دغدغه پوسته ویندوز دسکتاپ DPI است (و هنوز یک مسئله گاه به گاه است –پیش فرض تنظیم به 150٪ در SP3)، اما برای اکثر قسمت های صفحه نمایش کاملا قابل استفاده است.

به استثنای پیشرفت های افزایشی که به دست آوردن این مسئله در ویندوز 8 انجام شده است، نه همه برنامه های کاربردی –به ویژه قدیمی ترها –برای تفسیر این قطعنامه های شدید نوشته شده است. واقعیت این است که SP3 PPI را بهتر از قبل نمی پذیرد (با بهترین وجهی مزایای حاشیه ای)، احتمالا انتخاب هوشمندانه است.

 

 

این نیز نسبت ابعاد 3:2 را در عوض 16:9 معمول (که SP و SP2 است) به دست می آورند، که علاوه بر ارائه عمودی  (1440 در مقابل 1080 پیکسل، افزایش 25 درصدی) است  بیشتر دوستانه است.

ما صفحه نمایش را به طور کلی قابل قبول کردیم، با پیکسل هاى  صاف هندسى (در اينجا هیچ خدشه ناپذیری وجود ندارد) و باز تولید رنگ نسبتا خوب است.اندازه گیری های رسمی ما عمدتا مثبت بود، با میانگین روشنایی 338 cd / m² و توزیع روشنایی عالی 91٪. ما این بررسی را با کنتراست صفحه نمایش و جزئیات سطح سیاه به زودی به روز میکنیم.

محدوده رنگ پانل –79٪ از sRGB –نسبتا خوب است، به ویژه هنگامی که در زمینه با Surface Pro 2 59٪ است. با این حال، با توجه به امید مایکروسافت به این تبلت در صنعت هنر و عکاسی، خوشحال شدم که چیزی نزدیکتر به محدوده 100٪ ببینم.

 

CalMAN 5 یک گامای کامل از 2.17 (ایده آل:2.2) و یک تمجید CCT Avg از 6707 (ایده آل:6500) را نشان می دهد. در همین حال، مقادیر دلخواه Grayscale و ColorChecker DeltaE از 6.53 و 4.72 به ترتیب (ایده آل:0) کمی بیشتر از علامت هستند  ، اما اغلب نارنجی، زرد و هلويى است که باید سرزنش شوند.

 

-تجزیه و تحلیل رنگ (قبل از کالیبراسیون)

Color analysis (pre-calibration)

-تجزیه اشباع شده (قبل از کالیبراسیون)

Saturation analysis (pre-calibration)

-تجزیه و تحلیل خاکستری (قبل از کالیبراسیون)

Grayscale analysis (pre-calibration)

-تجزیه و تحلیل رنگ (پس از کالیبراسیون)

Color analysis (post-calibration)

-تجزیه و تحلیل اشباع شده (پس از کالیبراسیون)

Saturation analysis (post-calibration)

-تجزیه و تحلیل خاکستری (پس از کالیبراسیون)

Grayscale analysis (post-calibration)

 

به لطف روشنایی نسبتا قوی، Surface Pro قابلیت دید قابل قبول را حتی در فضای باز فراهم می کند، هرچند نور  مستقیم خورشید باعث ایجاد چالش های پیش بینی شده در ارتباط با پانل براق و هر گونه اثر انگشت باقی مانده می شود. زاویه دید IPS درجه است و ما هیچ دلیلی برای انتقاد نداریم.

 

کارایی تبلت استوک سرفیس پرو 3 

هرچند که این نسبت به میزان قابل توجهی از بسیاری از تبلت های مدرن (که 75٪ بیشتر از iPad Air  است)، هر گونه مقایسه عملکرد Surface Pro 3 با همتایان iOS و Android Tablet خود، به سرعت اختلاف ابعادی را توجیه می کند.

در قلب این موضوع، پردازنده های اینتل Core از هسته ی Haswell و شانه های بالاتر از راه حل های ARM رقبای پایین تر ولتاژ و یکی از دلایل اصلی این است که مایکروسافت با اطمینان این دستگاه را به عنوان یک جایگزین نوت بوک بازاریابی می کند.

حتی پایین ترین سطح Surface (799 دلار) هنوز CPU Core i3-4020Y 1.5 گیگاهرتزی را عرضه می کند که (همراه با TDP 11.5 وات) توانایی بسیار بیشتری نسبت به A7 SoC اپل یا، به عبارتی Qualcomm Snapdragon 800 دارد. در سوی دیگر Extreme Core i7-4650U است که می تواند Turbo Boost تا 3.3 گیگاهرتز را به دست آورد و با یک TDP قابل توجهی بالاتر از 15 W است.

پیکربندی i3 تنها با 4 گیگابایت رم ارائه می شود، در حالی که مدل های i5 و i7 دارای 4 گیگابایت یا 8 گیگابایت رم هستند.

واحد بررسی ما در وسط قرار دارد و یک CPU Core i5-4300U ULV (1.9 –2.9 گیگاهرتز) با 15 وات TDP همراه با 4 گیگابایت رم LPDDR3 دارد.این پردازنده تقریبا دو برابر سریعتر از I3-4020Y است، اما با هزینه مصرف انرژی بالاتر (3.5DP TDP تفاوت). در حالی که هنوز دست ما بر روی مدل i3 برای کم کردن عمر باتری و افزایش دمای عملیاتی که این پرش را شامل می شود، ایمن نبوده ایم، فرض بر این است که باید مقدار قابل توجهی داشته باشد.

Surface Pro 3 همان عملکردی را که از طریق منبع تغذیه (5624 بر روی باتری در مقابل 5640 در AC در 3DMark 06) انجام می شود، فراهم می کند. تست های ما با DPC Latency Checker همچنین هیچ مشکلی را در جریان صوتی و تصویری در زمان واقعی نشان نمی دهد.

 

CPU-Z پردازنده

CPU-Z Caches

CPU-Z مادربرد

حافظه CPU-Z

AS SSD

Tune HD

کمبود زمان DPC

اطلاعات سیستم Microsoft Surface Pro 3

 

 

پردازنده تبلت استوک سرفیس پرو 3 

Core i5-4300U Turbo Boost می تواند از سرعت پایه خود 1.9 تا 2.9 گیگاهرتز (برای یک هسته فعال) یا 2.6 گیگاهرتز (برای دو هسته فعال) فراهم کند.

عملکرد نزدیک به Ivy Bridge Core i7-3517U انتظار می رود. راه حل های مبتنی بر ARM در دستگاه های رقیب، اما جزئی از عملکرد i5 هستند، اما در عوض آنها همچنین می توانند دستگاه های خنثی خنک كننده را اشغال کنند (در حالی که Surface Pro 3 نیاز به استفاده از یک فن خنک کننده دارد).

در طول مانور ما در آزمایش Surface Pro 3، محدودیت های حرارتی مانع (بیشتر در این بعد) مشخص شد که موجب کاهش عملکرد در زمان اعمال بار درازمدت شد.ما در شرایطی مراقب بودیم که هرگونه دخالت احتمالی را که ممکن بود گرما در معیار سنجش ما داشته باشد، توجه داشته باشیم، هرچند غیرممکن است (و همچنین غیرممکن است) تا تاثیرش را کاملا از آزمایشات دستگاه حذف کنیم.

با این حال، ما اجازه دادیم Surface Pro 3 برای چند دقیقه در بین معیارها بماند تا اطمینان حاصل شود که نظم تست ها بر پایه ی نمره های ما تأثیری نداشته است.

عملکرد CPU در واقع تحت تاثیر گرما بود، اما کمتر از GPU بود، و بیشتر در معیارهای طولانی تر (همانطور که ما باید از گرمای نصب انتظار). برای ارجاع، ما با نتایج SP2 ما مقایسه خواهیم کرد، هرچند CPU در آن واحد کمی کمتر از SP3 بود (i5-4200U vs.

SP3 i5-4300U؛ توربو 1.6 گیگاهرتز / 2.6 گیگاهرتز در مقابل 1.9 گیگاهرتز / 2.9 گیگاهرتز توربو). در مثال wPrime 2 1024 مگابایت، 747 ثانیه SP3 86 ثانیه طولانی تر از SP2 (661 ثانیه) است، اما اگر ما به wPrime 2 32M نگاه کنیم (معیار نسبتا کوتاهتر)، ما برعکس:19.9 ثانیه برای SP3 در مقایسه با 20.9 s برای SP2 است.

همان روند برای سایر معیارهای بسیار طولانی است؛ برای مثال، فیزیک 3DMark 11 (SP3:2635، SP2:3143). اما شاید بهترین مثال از x264 به لطف چندین بار به عقب برگردد. اگر چه ما اطلاعات مقایسه ای با SP2 برای این معیار مشخص نداریم، اولین اجرای نتیجه 86.82 فریم در ثانیه در پاس 1 بود، در حالی که با اجرای نهایی، نرخ تنها به 65.08 فریم در ثانیه کاهش یافت (25٪ کمتر) (متوسط ​​واقعی نتایج ما برای تمام چهار اجرا 52.52 فریم در ثانیه و 13.47 فریم در ثانیه برای گذر 1 و 2 به ترتیب 12٪ و 21٪ کمتر از 84.73 فریم در ثانیه و 16.32 فریم در ثانیه با Latitude E7240 ضبط شده است که دارای همان CPU است).

در جهت روشن، دیگر معیارها کمتر تحت تاثیر قرار می گیرند. نمونه چند نکته برای کمک به چیزهای روشن:3DMark 06 CPU (SP3:3138، SP2:3098)، Cinebench R11.5 xCPU (SP3:2.77، SP2:2.51) و SuperPi 32M (SP3:674 s، SP2:722 s)

 

نمودار:

Cinebench R10 سایه 32 بیت 4469

Cinebench R10 رندر چند پردازنده 32 بیت 7067

Cinebench R10 ارائه 32Bit3675 تنها

Cinebench R10 سایه 64Bit7154 امتیاز

Cinebench R10 رندر چند پردازنده 64 بیت 10262 امتیاز

Cinebench R10 ارائه پردازنده های تک 64 بیت 5619 امتیاز

Cinebench R11.5 OpenGL 64 بیت 19.48 fps

Cinebench R11.5 CPU Multi 64Bit2.77 امتیاز

پردازنده Cinebench R11.5 تنها 64 بیتی 1.2 امتیاز

 

كارايى سيستم

عملکرد کلی نرم افزار Surface Pro 3، خوشبختانه، با هیچ مشکلی از پردازش های گرما مواجه نیست. ما نمرات 5066 و 14221 را در PCMark 7 و Vantage اندازه گیری کردیم (در مقایسه با 4808 در PCMark 7 در SP2) که نمرات عالی هستند.تجربه ما با دستگاه در طول عملیات عمومی به همان اندازه مثبت بود؛ ما به ندرت تجربه ای از لکنت زبان و یا کم شدن سرعت داشتیم، و زمان بوت شدن سریعتر از بهترین Ultrabooks بود.

نتیجه PCMark Vantage

14221 امتیاز

PCMark 7 امتیاز

5066 امتیاز

 

 

ذخیره سازی هاى دستگاه

SP3 عملکرد سیستم عالی خود را به SSD داخلی متصل می کند:به طور خاص Hynix HFS128G3 128 گیگابایت SSD، که همان مدل مورد استفاده در SP2 است. ما سرعت خواندن / نوشتن متوالی 493.72 مگابایت بر ثانیه و 303.05 مگابایت بر ثانیه در AS SSD و همچنین سرعت 4K-64 R / W 358.34 مگابایت بر ثانیه و 215.04 مگابایت بر ثانیه ثبت شد.

سایر گزینه های ذخیره سازی شامل 256 گیگابایت و 512 گیگابایت SSD و در مدل i3 پایین تر از 64 گیگابایت ریز است. همانطور که با هر چیز دیگری در داخل SP3 است، SSD قابل تعویض نیست؛ اما اگر کاربر نیاز به ذخیره سازی اضافی داشته باشد، کارت SDXC همیشه می تواند در استفاده شود.

 

كاركرد CPU

GPU در Surface Pro 3 بسته به اینکه کدام پیکربندی انتخاب شده است، متفاوت است. به عنوان مثال، مدل Core i3 دارای ویژگی Intel HD Graphics 4200 است، اما مدل های i7 تا HD Graphics 5000 کامل می شوند که دارای دو برابر واحدهاى اجرا و یک سرعت 250 مگاهرتز با سرعت بالا توربو است. واحد بررسی ما ویژگی های اینتل HD Graphics 4400 با 20 EUs و نرخ ساعت 200 –1100 مگاهرتز (توربو کامل).

محدودیت های حرارتی ما در SP3 بر روی عملکرد GPU بیش از هر رده دیگر در معیارهای ما تاثیر گذاشت. همانطور که با عملکرد CPU (از آنجایی که آنها از بسیاری جهات یکسان هستند)، طولانی تر و شدیدتر از معیار، بیشتر آسیب دیده است. در 3DMark 06 نمره 5640 10٪ کمتر از 6253 SP2 است و نمره کل 877 که در 3DMark 11 ثبت کردیم 11.5٪ کمتر از 991 SP2 است.

نمره شدیدترین تردید، 3DMark Fire Strike، به 493 امتیاز رسید که 24٪ پایینتر از SP2 است.

در آزمون های بازی ما، نتایج متاسفانه هنوز به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند. در دو معیار کوتاه تر ما زد (بازی StarCraft II و بایوشاک نامتناهی)، نمرات ظاهرا نشان می دهد عملکرد قابل قبول برای GPU وجود دارد.

اما Diablo III را پرتاب کنید، که به طور مداوم منابع GPU را قبل و بعد از اجرای هر معیار اجرا می کند (مانند بازی واقعی)، و یک تصویر آشنا ظاهر می شود.

ما ضبط 41 فریم در ثانیه در Diablo III را در تنظیمات پایین انجام دادیم که تقریبا 40٪ پایین تر از Surface Pro 2 (!!) است. خط پایین این است که اگر شما در حال برنامه ریزی برای فشرده سازی در هر نوع از بازی باشيد، شما می خواهید به مراتب بهتر از SP2 از SP3 باشيد.

 

نمودار:

3DMark 03 Standard

11474 امتیاز

3DMark 05 استاندارد

8651 امتیاز

3DMark 06 استاندارد

5640 امتیاز

3DMark Vantage P Result

2566 امتیاز

عملکرد 3DMark 11

877 امتیاز

نمره استاندارد 3DMark Ice Storm

29229 امتیاز

نمره استاندارد 3DMark Cloud Gate

4146 امتیاز

نمره اعتصاب 3DMark آتش

483 امتیاز

 

 

خروجى ها

سر و صدای سیستم

خروجی نازک در سراسر دستگاه ادامه می یابد

دشوار است باور کنید، اما Surface Pro 3 در واقع یک دستگاه فعال و خنک است. فن از ترازو شیک شکسته که از محیط لبه دستگاه تشکیل شده است، بیشتر از گوشه سمت راست است در حالی که آن را به پوشش نوع اتصال متصل می کند.شما همچنین می دانید که اگر بر آن تأکید داشتید، بر خلاف سکوت دولت های بیکار، استرس سیستم حداکثر میزان صدا را تا 44.4 دسی بل (A) تولید می کند، اگرچه برای نشان دادن این که این اتفاق غیر معمول است، مقدار متوسط ​​در زیر بار هنوز فقط 31.9 دسی بل (A) است.

 

 

دما

Surface Pro 3 برای استفاده در نور استفاده می شود، با دمای متوسط ​​دمای بالای 34 درجه سانتیگراد در بالا و پایین. اما تحت بار، آن را به سرعت گرم می شود (گرم و حتی)، با میانگین به 40.2 ° C و 41.4 درجه سانتی گراد بالا و پایین مى شود.

گرمترین مناطق در نزدیکی اگزوز در ردیف بالا سمت راست دستگاه، در حال روبرو شدن با آن و متصل به نوع پوشش است، جایی که ما در اوج اندازه گیری 45.2 درجه سانتی گراد و 46.4 درجه سانتی گراد در بالا و پایین روبرو می شوند.

 

(-) میانگین دمای بالای بالایی در حداکثر بار برابر 40.2 درجه سانتی گراد / 104 F است، در مقایسه با میانگین 30.3 درجه سانتیگراد / 87 F برای دستگاه ها.

(-) حداکثر درجه حرارت در قسمت فوقانی 45.2 درجه سانتیگراد / 113 F است، در مقایسه با میانگین 35.4 درجه سانتیگراد / 96 F، در محدوده 21.8 تا 55.7 درجه سانتیگراد برای طبقه قابل تبدیل است.

(-) حرارت پایین تا حداکثر 46.4 درجه سانتیگراد / 116 F، در مقایسه با میانگین 36.5 درجه سانتی گراد / 98 F

(±) در استفاده بيهوده ، متوسط ​​دمای بالای قسمت بالای 33.8 درجه سانتیگراد / 93 F، در مقایسه با دستگاه متوسط ​​30.3 درجه سانتیگراد / 87 F است.

(-) دستها و پد لمسی میتوانند با لمس با حداکثر 42.4 درجه سانتیگراد / 108.3 F بسیار گرم شوند.

(-) دمای متوسط ​​ناحیه کف دست دستگاه های مشابه 29 درجه سانتی گراد / 84.2 درجه فارنهایت (-13.4 درجه سانتیگراد / -24.1 F) بود.

 

 

آزمون استرس

 

-استرس کامل CPU

-استرس کامل GPU

-استنتاج همزمان CPU+GPU

ما هر سیستم را به یک تست استرس در Notebookcheck، با استفاده از Prime95 برای استرس CPU و FurMark برای استرس GPU، به دنبال آن هر دو به طور همزمان بررسى كرديم . در مورد Surface Pro 3، تست استرس، بینش های مفیدی را به محدودیت های حرارتی که ما در بسیاری از معیارهای ما برآورده ایم، ارائه می کنیم.

 

در طول تست استرس CPU ما شاهد هیچ تضعیف قابل توجهی نبودیم، بلکه به سادگی ناتوانی در بهره گیری از هر توربو تقویت به لطف شروع و پایداری گرما افزایش می یابد. سرعت ساعت به سرعت به علامت 1.9 گیگاهرتز ثابت می شود که فرکانس پایه برای i5-4300U است.

 

استرس GPU این علائم را تکرار می کند اما با انتقام. نرخ ساعت در 850 مگاهرتز (پایین تر از نرخ توربو 1100 مگاهرتز) افتتاح شد و به زودی پس از چند دقیقه به محدوده 450 تا 600 مگاهرتز رسیده است.

 

نیازی به گفتن نیست، تنش ترکیبی شرایط سخت تر همه را به همراه دارد، GPU با نرخ 500 مگاهرتز پایین می آید و پردازنده آن تنها 800 مگاهرتز است.

 

نتایج به این اشاره ميكند :اگر شما در حال برنامه ریزی برای هر گونه پردازش سنگین با توجه به ، Surface Pro 3 ممکن است بهترین گزینه باشد.

 

بلندگوها

 

اسپيكر ها Surface Pro 3 روشن هستند و قادر به تولید حجم قابل توجهی از خروجی برای اندازه خود هستند. پس از پردازش Dolby در اینجا تفاوت کمی ایجاد می کند، هرچند فرکانس های پایین هنوز مشکل هستند.

 

عمر باترى

 

منطقه دیگری که مایکروسافت وعده داده است آن را بهبود دهد (در Surface Pro 3) عمر باتری است .با توجه به بار کامل (Battery Eater Pro Classic Test)، زمان اجرا به 2:04 (از ساعت 1:42 در SP2) و با تمام رادیوهای بی سیم خاموش و روشنایی حداقل (آزمون Battery Eater Reader) افزایش یافته است، SP3 یک متزلزل 18:16 (SP2:12:04).

 

گشتن در وب در روشنایی متوسط ​​(75٪، تقریبا 150 cd / m²) در نتیجه 8:24 به این ترتیب بود که تقریبا دو ساعت بیشتر از SP2 در 6:27 است. حتی اگر آن را نمیتوان با اکثر تبلتها یا برخی از Ultrabooks های بالا  مقایسه کرد، هنوز یک نتیجه بسیار عملی است که باید برای رایانه های تمام روزه انجام شود.

 

حداقل زمان اجرا (بار حداکثر)

Minimum runtime (max load)

حداکثر زمان اجرا (بار دقیقه)   

Maximum runtime (min load)

گشتن با Wi-Fi

Surfing with Wi-Fi

 

نمودار:

زمان كاركرد باترى در حالت های مختلف ::

بی سیم (بدون WLAN، روشنایی دقیقه) :18 ساعت و 16 دقیقه

گشتن با واى فای :8 ساعت و 24 دقیقه

بار (حداکثر روشنایی) :2 ساعت و 04 دقیقه

 

 

 

نظر و رأى در مورد تبلت استوک سرفیس پرو 3 

مایکروسافت پس از تلاش سوم خود، در نهایت بین قابلیت حمل و نقل، قابلیت استفاده و توانایی بالایی برخوردار است که به تبلت همه کاره خود افزوده می شود و در واقع یکی از تنها محصولاتی است که وجود دارد.مایکروسافت Surface Pro 3 چیزهای زیادی را درست انجام می دهد که بر پایه اصول آن انتقاد است. این یکی از بهترین ساخته شده و جذاب ترین دستگاه هایی است که ما تا به حال بررسی کرده ایم، این فوق العاده قابل حمل برای یک دستگاه که تمام ویندوز 8.1 64 بیت را اجرا می کند و  در طول استفاده از اینترنت توسط اندازه گیری های ما عمر باتری آن را 30 برابر بیشتر از Surface Pro 2 می کند.

در بالای این همه، هنوز هم ادغام یک صفحه بزرگتر با نسبت ابعاد 3:2، یک قلم دیجیتایزر حتی بهتر است، یک kickstand بسیار بهبود یافته است که تقریبا در هر زاویه معقول عمل می کند و 35٪ کاهش ضخامت دارد. آن را به فروش می رساند  آن را به هر چیزی غیر از یک جادو از مهندسی مدرن تبديل كرده است.

اما مأموریتش برای جدا کردن نوت بوک های معمولی یک اثر برجسته است. علیرغم موفقیت هایش، هنوز با چالش های اجتناب ناپذیری از یک عامل شکل نازک تر با TDP بالاتر از حد نرمال برای اندازه آن (و بنابراین نیاز به خنک سازی فعال) –که به محدودیت های عملکردی تحت بار دراز مدت اعمال در معیارهای ما باشد. عدم وجود یک صفحه کلید مجتمع به این معنی است که مهندسان مایکروسافت مجبور بودند تا پیچ و خم های جادویی خود را کمی سخت تر کنند تا (به طرز) یک راه برای بهبود پوشش Type ایجاد شود و به طور همزمان آن را در هنگام نشستن بر روی صفحه، آسانتر کند. مانند لپ تاپ ایده آل که آن را جايگزين كنند.

به عنوان یک مبدل تبلت، این یک موفقیت بزرگ است. اما به تنهایی  به عنوان یک لپ تاپ یا تبلت، هنوز هم با مصالحه مواجه شده است. عملکرد CPU و GPU آن کاملا نمیتواند با نام Ultrabooks کمی بزرگتر (مانند Asus Zenbook UX32LN-R4029H یا HP EliteBook Folio 1040 G1) مطابقت داشته باشد و صفحه کلید آن هنوز به طور قابل توجهی پایین تر است.این نیز فاقد انتخاب پورت از این دستگاه ها است، و اصطلاحا تعمیر، نگهداری یا ارتقاء آن غیر ممکن است.

در عین حال، در مقایسه با تبلت های مدرن، آن را سنگین تر و بزرگتر می کند و تا مدت طولانی نمی تواند از آن جدا شود. همچنین می تواند در هنگام بارگیری متوسط ​​بسیار گرم شود، حتی با وجود این واقعیت که دور از سکوت نیست. به طور خلاصه، مصالحه در طراحی آن ذاتی است –بنابراین متقاضیان احتمالی باید این را قبول کنند تا به طور کامل آنچه را که باید ارائه دهد را درک کنند.آخرین مانع عمده قیمت است. Surface Pro 3 به گونه ای تنظیم شده است که کمترین هزینه تنظیمات 930 دلار پس از Cover Type وجود دارد. ما 1،130 دلار بالای تبلت های فوق العاده مانند iPad Air (MSRP 799 دلار) بودیم و قابل مقایسه با برخی از convertibles واقعا بزرگ، مانند Dell XPS 12-9Q33 (MSPP $ 1،199) بود.

تبلت می تواند لپ تاپ شما را جایگزین کند؟ بله، شاید، اما احتمالا دقیق تر است به عنوان Surface Pro 3 به عنوان رایانه لوحی که می تواند رایانه لوحی شما را جایگزین کند. در شرایط مناسب، این چیزی می تواند یک تبلت باشد. این میان جايي عجیب و غریب ، میان تبلت و نوت بوک است که توسط هنرمندان، متخصصان فروش، مربیان و هر کسی که علاقه مند است کمی از هر ستون در برابر یک هیبریدی بسیار قابل حمل و کاملا منحصر به فرد که به اندازه آن جذاب است، شگفت انگیز است اما برای افراد دیگر، ما فکر نمی کنیم اين لپ تاپ هنوز کاملا متناهى باشد.

 

 

منبع : و https://bestlaptop4u.com -  https://www.notebookcheck.net

 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com